W hotelu, tak jak w każdej innej przestrzeni publicznej, obowiązują nas pewne zasady, których powinniśmy przestrzegać. Na co szczególnie zwrócić uwagę, żeby nie popełnić żadnej gafy?

Zasady ogólne

Przede wszystkim powinniśmy pamiętać, że nie jesteśmy jedynymi gośćmi. Przebywając w częściach wspólnych, takich jak korytarze czy restauracja, starajmy się nie prowadzić zbyt głośnych rozmów czy słuchać muzyki bez słuchawek. Jeśli jesteśmy z dziećmi, zwracajmy uwagę na ich zachowanie.

Nie palmy też w miejscach do tego nieprzeznaczonych, takich jak pokojetarasy czy przestrzenie publiczne. Możemy w ten sposób aktywować alarm przeciwpożarowy i wywołać niekomfortową sytuację zarówno dla gości, jak i pracowników. Większość hoteli zapewnia specjalnie wydzielone strefy do palenia i to z nich powinniśmy korzystać.

Korzystanie z pokoju

Nie tylko w częściach wspólnych należy powstrzymać się od hałasowania. Zdarza się również, że przez ściany pokoi hotelowych można usłyszeć sąsiadów, więc nie zapominajmy o tym. Pamiętajmy też o ciszy nocnej – w większości obiektów obowiązuje ona od godziny 22:00 do 6:00.

Wyjeżdżając, chcemy wziąć ze sobą coś, co będzie przypominać nam pobyt w hotelu. Mogą to być wszelkiego rodzaju przedmioty jednorazowego użytku, tj. kapcie, ołówek, notatnik. czy czepek kąpielowy.

W dobrym tonie będzie pozostawienie po sobie porządku.

Restauracja

Wchodząc do restauracji pamiętajmy o przywitaniu się, tak samo wychodząc – pożegnajmy się. Zazwyczaj na wejściu na śniadanie obsługa zapyta nas o numer pokoju i pokieruje do odpowiedniego stolika.

Jeśli mamy do czynienia z bufetem typu szwedzki stół, lepszym rozwiązaniem będą mniejsze i częstsze porcje niż zapełnianie talerza po brzegi. Ogólnie znaną zasadą jest, że spożywamy dania z bufetu w restauracji, a jeśli chcemy coś wziąć na wynos poprośmy obsługę o zapakowanie.